SAPAC Consolidated Power Systems Jose Gancho What does Competence responsibility and compliance have in common

Wat het bevoegdheid, verantwoordelikheid en nakoming in gemeen?

SAPAC Reporter

Wat het bevoegdheid, verantwoordelikheid en nakoming in gemeen?

Voorberei deur: Jose Gancho, Besturende Direkteur, Consolidated Power System Consultants (Edms) Bpk
Artikelklassifikasie: Bedryfsopinie
Beeld met vergunning van: SAPAC Professionals and Contractors

 

SAPAC Vertroue Maak Saak

Kontak SAPAC:
🌐 Besoek | Besoek https://sapac.co.za/
📑 Voltooi vorm: Skakel (DRUK HIER) VIR SAPAC
[GOEIE INFORMASIE] SLUIT AAN! https://bit.ly/Sluit aan by SAPAC

Gebiede: Suider-Afrika , Noord-Kaap , Wes-Kaap, Kaapse Wynlande , Vrystaat , Gauteng , Noordwes Provinsie ,  Limpopo , Mpumalanga , Natal

Het jy geweet dat daar by SAPAC betroubare firmas is wat aan hierdie vereistes voldoen? Om in kontak te kom, voltooi die vorm hierbo. Verder af in die artikel is daar baie meer inligting vir jou.

Suid-Afrikaanse Nuus

Oor die afgelope twee dekades het ons dalende vlakke van bevoegdheid gesien
en dienslewering wat voortspruit uit 'n gebrek aan verantwoordbaarheid,
hoofsaaklik as gevolg van die afwesigheid van sigbare bestuur van die wetgewer ook
as die gebrek aan afdwinging van die wette wat die elektriese bedryf beheer.
Sonder hierdie twee basiese elemente sal bevoegdheid en dienslewering
ly, wat lei tot nie-nakoming en uiteindelik chaos.

So, hoe moet hierdie situasie aangespreek word?

Bevoegdheid

Eerstens, wat is bevoegdheid? Die Oxford-woordeboek definieer dit as "die kwaliteit
of mate van bekwaamheid” . Wat word dan bedoel met bekwaamheid?

In die Wet op Beroepsgesondheid en -veiligheid nr. 85 van 1993 is daar twee
afdelings wat die bevoegde persoon duidelik definieer. Die eerste afdeling van
die Wet op Beroepsgesondheid en -veiligheid van 1993 is Nr. R. 84, 7 Februarie
2014 wat verband hou met die Konstruksieregulasies, 2014, wat 'n
''bevoegde persoon'' om 'n persoon te wees wat:

a) beskik oor die vereiste kennis ten opsigte van die werk of taak wat uitgevoer moet word,
opleiding en ervaring en, waar van toepassing, kwalifikasies, spesifiek vir daardie werk of taak: Mits waar toepaslike kwalifikasies en opleiding geregistreer is ingevolge die bepalings van die Nasionale Kwalifikasiewet, 2000 (Wet Nr. 67 van 2000), daardie kwalifikasies en daardie opleiding as die vereiste kwalifikasies en opleiding beskou moet word; en

b) is vertroud met die Wet en met die toepaslike regulasies wat ingevolge daarvan gemaak is
die Wet.

Die tweede afdeling van die Wet op Beroepsgesondheid en -veiligheid van 1993 is
GN R1521 van 5 Augustus 1988 kragtens die Algemene Masjinerieregulasies,
2003 wat 'bevoegde persoon' verder definieer met betrekking tot masjinerie,
soos volg:

(a) 'n vakleerlingskap in 'n ingenieursbedryf voltooi het wat die bedryf en onderhoud van masjinerie ingesluit het, of ten minste vyf jaar praktiese ondervinding in die bedryf en onderhoud van masjinerie gehad het, en wat gedurende of na sodanige vakleerlingskap of tydperk van praktiese ondervinding, na gelang van die geval, nie minder nie as een jaar ondervinding in die bedryf en onderhoud gehad het wat gepas is vir die klas masjinerie waaroor hy toesig moet hou;

(b) 'n ingenieursdiploma in óf die meganiese óf elektrotegniese (swaarstroom) velde behaal het met 'n akademiese kwalifikasie van ten minste T3 of N5, of van 'n ekwivalente vlak, en wat na die verkryging van sodanige kwalifikasie nie minder nie as twee jaar praktiese ondervinding het in die werking en onderhoud wat toepaslik is op die klas masjinerie waaroor hy toesig moet hou;

(c) 'n gegradueerde ingenieur is en nie minder nie as twee jaar nagraadse praktiese ondervinding het in die werking en onderhoud wat toepaslik is op die klas masjinerie waaroor hy toesig moet hou en wat die eksamen oor die Wet en die regulasies daarkragtens uitgevaardig, wat deur die Kommissie van Eksaminatore gehou is ingevolge regulasies E5(2) van die regulasies gepubliseer onder Goewermentskennisgewing R.929 van 28 Junie 1963, geslaag het; of

(d) is 'n gesertifiseerde ingenieur;

Die volgende vraag wat ontstaan ​​is: Watter bevoegdheid word op enige stadium aangebied
diensleweringspunt? Hier begin ons aanraak by 'verantwoordelikheid', wat
Die Oxford-woordeboek definieer dit as "die toestand of feit van verantwoordelikheid of
die geleentheid of vermoë om onafhanklik op te tree en besluite te neem sonder
magtiging”.

Nou, waarom sou enigiemand verantwoordelik wil optree, veral as daar min of geen bestuur en beheer in die elektriese kontrakteringsbedryf en ander sektore van die ekonomie is nie?

Daar was baie debat oor die doeltreffendheid van die regering se SEB (Swart Ekonomiese Bemagtiging) beleide, wat oorspronklik bedoel was om die rassistiese ongelykheid in Suid-Afrika aan te spreek. Die kommissaris van die Breëbasis Swart Ekonomiese Bemagtiging (B-BBEE) Kommissie, Nodwa Ntuli, stem nie saam dat SEB-beleide misluk het nie, maar daar is baie ander wat sou sê dat dit nie net misluk het nie, maar ook nie sy beoogde doel bereik het nie. Duma Gqubule, die direkteur van die Sentrum vir Ekonomiese Ontwikkeling en Transformasie, het op rekord gesê dat dit 'n "abstrakte ramp" is.

Ek stem saam met diegene wat sê dit het misluk en voeg sonder vooroordeel by dat ek sedert die inwerkingtreding van die SEB-wetgewing waargeneem het hoe die vlakke van bevoegdheid stadig afgeneem het, tesame met swak dienslewering in alle sektore van die ekonomie, en veral in die elektriese bedryf, wat ten minste 80% van die land se ekonomie beheer. Ek weet dat dit 'n baie kontroversiële onderwerp is, maar as ons aanhou om die feite weg te steek, sal die onregte nooit reggestel word nie en daardie onregte sal mettertyd as 'n aanvaarde norm beskou word.

Ek voel dis tyd dat ons as professionele persone saamstaan ​​en die tekortkominge van B-BBEE en ander sektore van die regering uitspreek, selfs al word dit nie goed ontvang deur politici of die mense wat voordeel trek uit 'n gebrek aan bevoegdheid en professionaliteit nie. Ons moet na die toekoms kyk, want soos dinge nou gaan, sal ons niks vir die volgende geslag oorlaat om te erf nie, behalwe chaos en armoede.

Verantwoordelikheid

In die OHS-wet van 1993 No. R.242 – 6 Maart 2009: Elektriese Installasies,
Regulasie 2 Verantwoordelikheid vir elektriese installasies, dit bepaal:

(1) Behoudens subregulasie (3) , is die gebruiker of verhuurder van 'n elektriese installasie, na gelang van die geval, verantwoordelik vir die veiligheid, veilige gebruik en instandhouding van die elektriese installasie wat hy of sy gebruik of verhuur.

(2) Die gebruiker of verhuurder van 'n elektriese installasie, na gelang van die geval, is verantwoordelik vir die veiligheid van die geleiers op sy of haar perseel wat die elektriese installasie met die voorsieningspunt verbind in die geval waar die voorsieningspunt nie die beheerpunt is nie.

(3) Waar daar 'n skriftelike onderneming tussen 'n gebruiker of verhuurder en 'n huurder is waardeur die verantwoordelikheid vir 'n elektriese installasie aan die huurder oorgedra is, is die huurder verantwoordelik vir daardie installasie asof hy of sy die gebruiker of verhuurder was.

Hoeveel mense (gebruikers/verhuurders) is bewus van hul verantwoordelikhede rakende die bogenoemde regulasie, en wat impliseer dit? Kom ons kyk daarna vanuit die perspektief van 'n persoon (gebruiker/verhuurder) wat geen idee het watter vlak van werk gelewer is of selfs wat die wetlike vereistes is nie, wat 'n gebrekkige elektriese infrastruktuur erf, wat lei tot katastrofiese omstandighede wanneer die perseel tot op die grond afbrand as gevolg van 'n gebrek aan bevoegdheid en/of onkunde oor wetlike vereistes. Sal daardie eiendomseienaar billik behandel word?

Die Regulasies (EIR 2009) hou die gebruiker (wat 'n verhuurder mag wees) verantwoordelik
om 'n geldige Kode van Vermoëns te hê, en dit op datum te hou, tensy daardie verantwoordelikheid (om die gebruiker te wees) uitdruklik aan die huurder of huurder oorgedra is. Uiteindelik bly dit die verantwoordelikheid van die verhuurder om te verseker dat sy/haar huurder voldoen aan al die vereistes met betrekking tot die veiligheid, veilige gebruik en instandhouding van daardie eiendom, toerusting, ens.

Hoe kan dit gebeur as die verhuurder/huurder geen kennis het van wat vereis word om 'n CoC te valideer nie? Wetlik is hulle geregtig om die bevoegde persoon te vra om bewys te lewer dat die werk wat gedoen is en die materiale wat gebruik word, voldoen aan die relevante praktykkodes en regulasies, aangesien hulle verantwoordelik gehou word vir die elektriese installasie. Indien iets verkeerd loop, sal hulle aanspreeklik gehou word, en daarom moet hulle die vermeende bevoegde persoon vra om eers geldige bewys van hul bevoegdheid te lewer sodat hulle dit kan verifieer met die betrokke regeringsdepartement (Departement van Indiensneming en Arbeid) en/of Elektriese Kontrakteursvereniging (SA), die Ingenieursraad (SA) en ander.
relevante professionele liggame.

Voor die aanvang van enige werk moet die huiseienaar of huurder ook met die bevoegde persoon die omvang van die werk wat gedoen moet word, bevestig, asook dat al die materiale wat gebruik gaan word, inderdaad 100% voldoen aan die SANS-praktykkodes en dit skriftelik en deur die bevoegde persoon onderteken moet hê. Die belangrikheid hiervan kan nie onderskat word nie. In die Suid-Afrikaanse reg beteken die regsbeginsel van Ignorantia juris non excusat of ignorantia legis neminem excusat (Latyn vir "onkunde van die wet verskoon nie" en "onkunde van die wet verskoon niemand ") dat niemand aanspreeklikheid vir die oortreding van die wet kan vryspring nie omdat hulle sê hulle was nie daarvan bewus nie of hulle het die wet nie verstaan ​​nie.

Hoe kan dit regverdig wees teenoor die huiseienaar of huurder as hulle nie vertroud is met "die vereiste kennis, opleiding en ervaring en, waar van toepassing, kwalifikasies, spesifiek vir daardie werk of taak" wat die bevoegde persoon aan 'n gebruiker of verhuurder en huurder moet verduidelik wat hul geërfde verantwoordelikheid is en wat dit sal behels indien iets verkeerd loop met hul elektriese stelsel nie. Weereens, hier is nog 'n omstrede deel van die regulasies met betrekking tot die vlak van professionaliteit wat deur die bevoegde persoon beklee word.

Om ongekwalifiseerde mense in diens te neem omdat hulle minder vra en omdat dit die verhuurder/huurder se sak dien, is nie die pad vorentoe nie. Ek het onlangs 'n geval geëvalueer waar 'n bejaarde paartjie 'n gedeelte van hul eiendom verhuur het om hul inkomste aan te vul, maar hulle het versuim om te verseker dat die huurders nie hul eiendom verander nie. Dit het 'n verwoestende brand gekos voordat hulle later besef het dat sekere elektriese veranderinge deur die huurders aangebring is, wat tot die brand gelei het. Die versekeringsmaatskappy het uiteindelik die eis van die hand gewys en die bejaarde paartjie het alles verloor – en dit alles ter wille van geld.

Dit illustreer weereens dat dit nie net onwettig is om 'n nutsman te gebruik om elektriese werk te doen om geld te bespaar en om nie 'n geregistreerde elektriese kontrakteur te kry om 'n geldige Kode van Vermoëns uit te reik nie "omdat dit duur is", maar uiteindelik ook 'n baie duur en riskante oefening kan wees. Die rolle van verhuurders en huurders is van kardinale belang, want ignorantia juris non excusat maak hulle nie net verantwoordelik vir die veiligheid, veilige gebruik en instandhouding van daardie eiendom nie, maar dit dwing hulle ook om hulself vertroud te maak met die relevante vereistes. Of die prys te betaal vir die afsny van gevaarlike hoeke.

In my ervaring beskik baie wonings nie oor 'n geldige CoC nie – in die meeste gevalle het die eienaar slegs die CoC wat ten tyde van aankoop uitgereik is, hoewel daar geen waarborg is dat hul CoC geldig is nie. Die meeste eiendomseienaars weet nie dat hulle aanvullende CoC's benodig om by die oorspronklike CoC (in 'n brandvaste plek) te hou wanneer hulle veranderinge aan die elektriese infrastruktuur aanbring nie. Ek het gevind dat baie versekeringseise vir brandskade dié is waar sulke veranderinge die gekoppelde las beïnvloed het, wat lei tot die oorverhitting van stroombane en daaropvolgende kortsluitings, wat 'n brand kan veroorsaak.

So, wat moet gedoen word? Trouens, daar is baie wat ons kan doen – ons moet bestuur en beheer terugbring sodat alle wetgewende beleide en standaarde gehandhaaf word. Dit sal weer die gebrek aan verantwoordelikheid en nakoming omseil en sodoende 'n groter vlak van vertroue en geloof in die elektriese, siviele, argitektoniese en strukturele infrastruktuur en uiteindelik dienslewering bevorder.

Dit is nie net vanuit my perspektief as 'n geregistreerde ingenieur en bevoegde persoon nie, maar ook as 'n skadebepaler wat oor die afgelope 18 maande meer as 300 terreine afgekeur het weens die swak vlak van dienslewering deur sogenaamde bevoegde persone en kundiges. Die ander skrikwekkende situasie is dat daar besighede is wat beweer en adverteer dat hulle kundiges in die hernubare energie-ruimte is, maar wat in werklikheid die publiek mislei oor hul sogenaamde kundigheid. Ek het meer as 200 huishoudelike en drie groot FV- ​​en windturbine-versekeringseise ondersoek waar die mislukkings bevind is as gevolg van verskaffers en installeerders se onbevoegdheid, gebrek aan kennis en geen voldoening aan die vereiste SANS- en IEC-standaarde en -praktykkodes nie.

Nakoming

Die Oxford-woordeboek definieer ' nakoming' as "die aksie of feit van voldoening" . Wat word met voldoening bedoel? Eenvoudig … dit is om die reëls te gehoorsaam. Nakoming in hierdie bedryf word gemeet deur 'n Sertifikaat van Nakoming (CoC), wat uitgereik word vir die diens en/of werk wat gelewer word. Nou is die vraag wat ons onsself moet afvra, hoeveel CoC's ten volle voldoen?

SANS 10142-1:2020 Uitgawe 3 Artikel 8 (Verifikasie en sertifisering) en die Elektriese Installasie Regulasies (Wet op Elektriese Installasie van 1993 No. R.242 – 6 Maart 2009), regulasie 7 (1 tot 7) Sertifikaat van Nakoming som hierdie vereistes op, en tog, by die bogenoemde 300 terreine wat nie aan die vereistes voldoen het nie, is baie van die Sertifikate van Nakoming ook nie aan die vereistes voldoen nie en in die meeste gevalle nie-bestaande. Ons moet verstaan ​​dat geen perseel, woning of gebou beset mag word as daar nie 'n geldige Sertifikaat van Nakoming in plek is nie, en in gevalle waar daar geen geldige Sertifikaat van Nakoming is nie, kan daardie persele, wonings of geboue nie deur enige versekeringsmaatskappy en/of onderskrywer verseker word nie.

Trouens, dit is interessant om daarop te let dat die bevoegde persoon ook die geregistreerde persoon is volgens die Wet op Beroepsgesondheid en -veiligheid van 1993 No. R. 242 6 Maart 2009, wat verband hou met die Regulasies vir Elektriese Installasie. Met ander woorde, as die bevoegde persoon nie bevoeg bevind was nie, sou hy nie die voorgeskrewe eksamens kon aflê om 'n geregistreerde persoon te word nie. Dus word die bevoegde persoon verantwoordelik kragtens die afdeling van die Kode van Gedrag: 'Verklaring deur die elektriese kontrakteur' om "die werk uitgevoer te het in ooreenstemming met die vereistes van die Wet op Beroepsgesondheid en -veiligheid, 1993 en die regulasies wat daarkragtens uitgevaardig is".

Met ander woorde, ons kan nie dinge uit konteks neem net om by die toepassing te pas nie, en daarom moet 'n mens eers bevoeg bevind word volgens die Wet op Beroepsgesondheid en -veiligheid van 1993 is GN R1521 van 5 Augustus 1988 kragtens die Algemene Masjinerieregulasies, 2003, en die Wet op Beroepsgesondheid en -veiligheid van 1993 is Nr. R. 84 van 7 Februarie 2014, wat betrekking het op die Konstruksieregulasies, 2014.

Maar dis nie al nie. Die OHS-wet, klousule 13 'Plig om in te lig', verplig die bevoegde persoon om die kliënt in te lig oor werk wat gedoen is en enige potensiële gevare of probleme wat aandag benodig voordat die kliënt (die gebruiker/verhuurder) die CoC onderteken en verantwoordelikheid vir sy/haar elektriese installasie aanvaar.

Indien die bevoegde persoon versuim om die gebruiker/verhuurder in te lig oor enige sulke gevare, sowel as die implikasies van die gebruiker of eienaar se verantwoordelikhede vorentoe voordat die gebruiker of verhuurder die CoC onderteken, sal daardie gebruiker/verhuurder 'n regsmiddel hê om daardie bevoegde persoon aanspreeklik te hou indien enige deel van die installasie nie aan die vereistes voldoen nie.

Die ondertekening van hierdie deel van die CoC deur die gebruiker of verhuurder van 'n elektriese installasie plaas dan volle verantwoordelikheid op die gebruiker/verhuurder vir die veiligheid, veilige gebruik en instandhouding van die elektriese installasie wat hy of sy gebruik of huur. Daar moet kennis geneem word dat indien die kliënt nie die CoC onderteken en verantwoordelikheid vir sy/haar installasie aanvaar nie, die bevoegde persoon steeds verantwoordelik bly vir die installasie.

Alhoewel dit tans nie algemene praktyk is nie, kan die bevoegde persoon 'n addendum tot die CoC opstel, soos:

Ek, die ondergetekende, in die hoedanigheid as die gebruiker of verhuurder van die elektriese installasie, erken en verklaar hiermee dat ek deur die bevoegde persoon ingelig is oor al die feite met betrekking tot my verantwoordelikhede as 'n gebruiker of verhuurder van 'n elektriese installasie. Ek verklaar verder dat ek saam met die Sertifikaat van Verordening 'n afskrif van die elektriese kontrakteurs se dokumente ontvang het , naamlik:

1. 'n Geldige afskrif van die elektriese kontrakteur se registrasie by die Departement van Werk en Arbeid met die bevoegde persoon se naam, ID-nommer en registrasienommer.

2. 'n Geldige lidmaatskapsertifikaat van die ECA(SA) en, indien van toepassing, ander relevante professionele liggame soos die Ingenieursraad (SA) of die Suid-Afrikaanse Instituut vir Elektriese Ingenieurs (SAIEE), ens.

3. 'n Gesertifiseerde afskrif van die bevoegde persoon se identiteitsdokument.

4. 'n Getekende brief van die bevoegde persoon wat die omvang van die werk beskryf en dat alle materiale wat gebruik is, voldoen aan alle relevante SANS-praktykkodes.

Gevolgtrekking

So, wat het bevoegdheid, verantwoordelikheid en nakoming in gemeen? Eenvoudig gestel, as ons volhard in die vermaak van onbevoegdheid en die gebrek aan verantwoordelikheid en nakoming, sal ons nie net die veilige gebruik en betroubaarheid van elektrisiteit ondermyn nie, maar ook die bestaan ​​van daardie onderskeie professionele persone wat bekwaam, verantwoordelik en nakomend is.

Jose CPA Gancho, Senior Elektriese Ingenieur, Pr Man, BSc Eng (Elektries), N-Dip Eng (Elektries & Meganies), Dip-Man, Dip-MBA, IE. Oor die afgelope 24 jaar was Jose betrokke by die navorsing en ontwikkeling van soliede diëlektrika en vakuumonderbreking wat gebruik word in outomatiese hersluiters en stroombrekers vir skakeltuig, oorspanningsafleiers, isolators, uitvalsekerings, isolators, omsetters, fotovoltaïese en battery-rugsteunbergingstelsels. Hy is 'n spesialis in weerlig- en oorspanningsbeskerming, verspreidingsbeskerming en outomatisering, en sleutelklaar projekbestuur van elektriese infrastruktuur en hernubare energie. Hy het kontrakte met Eskom en nutsdienste in Tanzanië, Namibië, Botswana, Lesotho, gehad.
Zimbabwe, Zambië en Tanzanië en het IPP-status in die Stad Ekurhuleni. Hy help met die opstel van SRDS-, SANS- en NRCS-standaarde en -spesifikasies vir outomatiese hersluiters, oorspanningsafleiers, uitvalsekerings, seksie-afleiers en spanningsreguleerders. Hy is betrokke by die verskaffing van opleiding en tegniese ondersteuning vir die bogenoemde nutsdienste en hy doen tans forensiese ondersoeke na elektriese en meganiese foute. Hy is 'n lid van die ECA(SA) en dien op die Elektries Geakkrediteerde Inspeksieliggaam van Suid-Afrika (EAIBSA). Hy het by SAPAC Professionals and Contractors aangesluit as vakkundige binne die elektriese dissipline .

Suid-Afrika Huidige Tyd (SAPAC Tyd) - 24 Uur Formaat

Suid-Afrikaanse Professionele Persone en Kontrakteurs (SAPAC) Tyd

DMCA.com Beskermingsstatus
Agter na voor