SAPAC South African Social Media Scams

Suid-Afrikaanse sosiale media-swendelary

SAPAC Reporter

Suid-Afrikaanse sosiale media-swendelary

Voorberei deur: Onafhanklik
Artikelklassifikasie: Maniere waarop swendelaars jou bereik
Beeld met vergunning van: SAPAC Professionals and Contractors

 

SAPAC Vertroue Maak Saak

Kontak SAPAC:
🌐 Besoek | Besoek https://sapac.co.za/
📑 Voltooi vorm: Skakel (DRUK HIER) VIR SAPAC
[GOEIE INFORMASIE] SLUIT AAN! https://bit.ly/Sluit aan by SAPAC

Gebiede: Suider-Afrika , Noord-Kaap , Wes-Kaap, Kaapse Wynlande , Vrystaat , Gauteng , Noordwes Provinsie ,  Limpopo , Mpumalanga , Natal

Suid-Afrikaanse sosiale media-swendelary

Wees agterdogtig teenoor enigiemand wat jou onverwags op sosiale media-swendelary kontak; verliese is aan die toeneem hier.

Suid-Afrika het verlede jaar geweldige verliese weens sosiale media-swendelary gerapporteer, dit is 356% hoër as die vorige jaar.

Bedrieërs skep vals profiele op sosiale media, boodskapplatforms en toepassings soos WhatsApp, insluitend Telegram. Hulle gee voor dat hulle van die regering, 'n regte besigheid, werkgewer, beleggingsfirma of selfs 'n vriend, familielid of romantiese belangstelling is. Dit skep wel probleme vir regte sake met die NCC - Nasionale Verbruikerskommissie.

Hulle mag:

  • deur dieselfde logo's van regte organisasies of 'n foto van die persoon wat hulle voorgee te gebruik om die bedrogspul moeiliker te maak om raak te sien.
  • bekende mense naboots om goedere of dienste te 'aanbeveel'
  • skep vals identiteite om jou te bevriend en jou vertroue te wen.
  • bied gespesialiseerde dienste in die professionele en kontrakteringssfeer
  • beantwoord jou sosiale media-navrae wat jouself in gevaar stel met swak vakmanskap
  • bemark verkeerde "selfbenoemde kontrakteurs" wat jou sal laat geld verloor en jou eie lewe in gevaar sal stel.

Bedrieërs kan ook baie oor jou leer uit besonderhede wat jy op jou sosiale media-rekeninge deel. Hulle skep vasvrae of plasings wat ontwerp is om jou te mislei om persoonlike inligting te deel. Hulle gebruik hierdie inligting om jou rekeningwagwoorde te raai of jou met ander bedrogspulle te teiken. Dit is uiters maklik en soms doen hulle hulle voor as selfverklaarde bemarkers.

Waarskuwingstekens dat dit 'n bedrogspul kan wees

Stop en dink. Dit kan 'n bedrogspul wees as die plasing of boodskap:

  • stel voor dat 'n bekende persoon 'n produk of diens onderskryf of ondersteun
  • kom van iemand wat jy net aanlyn ontmoet het en vra dringend vir geld om te help met 'n regs-, mediese of sakesituasie
  • dreig om 'n private beeld te deel tensy jy hulle geld betaal.
  • Oortree die wet met sekere sosiale mediagroepe soos naamgewing- en skandepraktyke
  • Besighede naboots met 'n woord- en taalspel

Sosiale media-swendelaars gebruik algemene bedrogspultaktieke soos:

  • vra vooraf vir deposito's sonder 'n aanvanklike vergadering
  • om te sê dat iemand iets wat jy verkoop, sal koop sonder om dit eers te sien en teen 'n hoë prys
  • kom met verskonings van voertuigprobleme en/of probleme
  • sê hulle woon oorsee en kan jou nie persoonlik ontmoet nie
  • bied items te koop teen aansienlik laer pryse as gewoonlik in vergelyking met ander webwerwe
  • bied jou 'n manier om vinnig, maklik geld te maak met min risiko of moeite
  • jou uitnooi om aan 'n kompetisie of beperkte aanbod deel te neem.

Stappe wat jy kan neem om jouself te beskerm

Hierdie eenvoudige stappe kan help om die verlies van geld of persoonlike inligting aan swendelary te voorkom.

Maak seker dat die persoon of sake-entiteit is wie hulle sê hulle is

  • Indien dit 'n kontrakterende of professionele firma is, kontak eers SAPAC - Professionals and Contractors.
  • Wees versigtig as 'n werk aan jou aangebied word sonder 'n onderhoud, of bespreking oor jou ervaring, geskiktheid en verwysings. Doen navorsing oor die werwer en die besigheid of individu wat die pos aanbied. Kontak die werwingsagentskap via telefoonnommers wat verkry is uit 'n onafhanklike internetsoektog.
  • As 'n aanbod te goed lyk om waar te wees, is dit waarskynlik.

Wees versigtig oor watter inligting jy op sosiale media deel

  • Moet nooit geld stuur aan iemand wat jy op WhatsApp of sosiale mediagroep ontmoet het nie.
  • Moet nooit persoonlike foto's van jouself stuur aan iemand wat jy net aanlyn ontmoet het nie.

Waarskuwingsteken dat dit 'n bedrogspul kan wees

Stop en dink. Daar is 'n goeie kans dat dit 'n bedrogspul is as die e-pos:

  1. Bevat 'n skakel of aanhangsel wat jou vra om by 'n aanlyn diens aan te meld met jou gebruikersnaam en wagwoord of om ander persoonlike inligting te verskaf.
  2. Versoek betaling, maar die bankrekening en besigheidsbesonderhede is nuut of het verander sedert die laaste betaling wat u gemaak het.
  3. Beweer dat dit van 'n bekende organisasie of sake-entiteit of regeringsagentskap afkomstig is, maar word gestuur vanaf 'n gratis webposadres (byvoorbeeld @gmail.com, @yahoo.com.za, procurement-labour-za.org)

Stappe wat jy kan neem om e-posbedrog te vermy

Hierdie eenvoudige stappe kan help om die verlies van geld of jou persoonlike inligting aan swendelary te voorkom:

Maak seker dat die e-pos eg is

  • Versoek toegang tot die SAPAC oopbron lewendige swendelarylys indien die e-posadres reeds daar gelys is. Of versoek SAPAC om 'n tjek uit te voer.
  • Kontak die organisasie of persoon deur die besonderhede wat jy self gevind het (op hul webwerf of in die telefoongids) te gebruik om te kyk of die e-pos eg is.
  • Kry direk toegang tot die organisasie se veilige, geverifieerde portaal of toepassing (nooit via 'n skakel nie)

Leer hoe om jou e-posrekening te beskerm

  • Gebruik unieke wagwoorde vir verskillende rekeninge en oorweeg dit om 'n wagwoordbestuurder te gebruik sodat jy nie elke wagwoord wat jy gebruik hoef te onthou nie.
  • Gebruik multifaktor-verifikasie wanneer jy kan. Dit bied 'n ekstra laag beskerming en beteken dat 'n bedrieër jou e-poswagwoord en 'n PIN-nommer wat na jou foon gestuur word, korrek moet raai om toegang tot jou e-posrekening te verkry.

SAPAC lys regstreekse swendelary intyds en het prosedurele stappe oor hoe om swendelary aan te meld en te lys.

Wees bewus van bedrogspul

Wees op die uitkyk vir swendelary en blokkeer onmiddellik kontak met enigiemand wat jou probeer dreig of intimideer. Maak dadelik 'n CAS-nommer by die SAPD oop en voltooi 'n beëdigde verklaring tot die effek. Heg bewys van die e-pos aan. (Drukskerm)

Dink jy jy is bedrieg?

1. Tree vinnig op om enige verdere verliese te stop

Kontak jou bank of kaartverskaffer onmiddellik om die bedrogspul aan te meld. Vra hulle om enige transaksie te stop.

Verander wagwoorde op al jou toestelle en aanlyn rekeninge soos e-pos, bankdienste, regeringswebwerwe en inkopiewebwerwe.

2. Rapporteer die bedrogspul

Sodra jy die geleentheid gehad het om jou besonderhede te beveilig, moet jy 'n CAS-nommer oopmaak. Jy kan ons help om die swendelaars te probeer keer of ander te waarsku deur die bedrogspul aan ons te rapporteer. Afhangende van die aard van die bedrogspulwebwerf, kan dit met 'n saaknommer gelys word.

3. Kry hulp om te herstel

Besoek jou naaste Departement van Binnelandse Sake met jou CAS-nommer en verskaf hulle die inligting van jou saak, insluitend jou getekende beëdigde verklaring. Hulle behoort die feit te kan vasvang dat jou persoonlike besonderhede moontlik gesteel is en vir kriminele aktiwiteite gebruik kan word. Besoek hul webwerf en maak 'n afspraak https://www.dha.gov.za

Algemene tipes sosiale media-swendelary

Suid-Afrikaanse dienslewering en produkbedrog

Bedrieërs teer op verbruikers en besighede wat produkte en/of dienste verkoop of koop. Nie elke transaksie is wettig nie.

>DRUK HIER

Suid-Afrikaanse Beleggings-swendelary

As jy geld wil maak deur te belê, wees versigtig - swendelaars het allerhande vals geleenthede geskep om jou opgewonde te maak en jou kontant weg te neem.

>DRUK HIER

Suid-Afrika Huidige Tyd (SAPAC Tyd) - 24 Uur Formaat

Suid-Afrikaanse Professionele Persone en Kontrakteurs (SAPAC) Tyd

DMCA.com Beskermingsstatus
Agter na voor